A Toyota a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokra készülve több mint száz üzemanyagcellás (FC) busz bevezetését tervezi.
Világszerte már több városban használják a károsanyagkibocsátás-mentes, hidrogén meghajtású buszokat.
Az ilyen járművek hidrogént használnak üzemanyagként, ami a reakció végén vízzé alakul vissza (vizet, gőzt pufog ki), azaz üzem közben nem jár szén-dioxid-kibocsátással. Sajnos a hidrogénhajtású buszok elterjedését széles körű elterjedését akadályozza, hogy beszerzési áruk 3-4-szerese a normál dízelbuszokénak, ráadásul működtetésükhöz egy alternatív hidrogénkutak kellenek.
Ennek ellenére a Toyota a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokra készülve több mint 100 db FC buszt kíván bevezetni, elsősorban a tokiói térségben. Ezzel összhangban az FC buszok már 2017 elejétől megvásárolhatók lesznek Japánban, hogy a nagyközönség minél szélesebb körben megismerje a járműveket.
Az Olimpiára tervezett busz különlegessége, hogy nagykapacitású külső energiaforrásként is szolgál. A 9 kW2 maximális kimenő teljesítményre és összesen 235 kWh3 kapacitásra képes FC busz ilyenformán elektromos áramforrásként is szolgálhat például természeti katasztrófák esetén.