Építészek tervei alapján hatalmas csövekbe terelnék az autós forgalmat Norvégiában, melyek a víz alatt futnának. Ezzel lerövidítenék a kompok útvonalát is, csökkentve a napi ingázók utazási idejét.
A kompok terhelését kívánják csökkenteni a norvégok azzal, hogy víz alatti csövekbe helyeznék át az autóforgalom egy részét. A tervek egy elsüllyesztett lebegő hídról szólnak, melyeket a víz alatt úgynevezett lebegő pontonok tartanának, amik a vízfelszínen lebegve rögzítenék a szerelvényt.
A hatalmas csövek a tervek szerint 30 méter mélyen húzódnának, és legalább olyan szélesek lennének, hogy két sávban közlekedhessenek az autósok. Ezzel a megoldással a két város között ingázó dolgozó emberek új, rövidebb útvonalat találnának a komp lehetősége helyett. A kompok egyébként hatalmas kerülőkkel közlekednek, nem éppen az ingázókra, inkább a turistaforgalomra lettek tervezve. Ha valaki például Kristiansandból Trondheimba szeretne utazni, amely egy 1000 kilométeres útvonal, két kompátszállással és 21 óra menetidővel kellene számolnia.
A norvég kormány véleménye szerint a víz alatti csövek olcsóbb, költséghatékonyabb megoldást jelentenének a közlekedés könnyítésére. Egy híd felépítése ebben a térségben nehezebben kivitelezhető, hiszen fjordok, öblök és hegyek teszik színesebbé a látványt és ezzel bonyolultabbá az építkezést. A praktikusság mellett a látkép is fontos szempont a döntés során, hiszen a norvég lakosság nem kívánja betonhidakkal tönkretenni a természeti kincsekben és látványban bővelkedő országot.
A norvég építészet kedvelt elemei az alagutak, melyek közül 35 már eddig is a víz alatt futott, de ez a teljes egészében tenger alatt helyezkedő cső egyedi elképzelés. A projekt rendkívül drága, de ha elfogadják a terveket, akkor 2035-re jelentős mértékben csökkenne a kompok túlterheltsége, és csak a turisták számára elegendő lenne jóval kevesebbet indítani. Az autósok pedig rövidebb úton jutnának el egyik pontból a másikba, mellyel a légszennyezés még inkább csökkenthető lenne az amúgy is tiszta levegővel rendelkező országban.