Csökkents, hogy növekedhess!

Greenion blog

Greenion blog

Apple - a zöld internet-innovátor

2015. augusztus 07. - Greenion

A megújuló energiaforrások 100 százalékos használatára törekednek azok az IT cégek, amelyeket az internet zöld innovátorainak is nevezünk. Az elektronikai nagyvállalatok energialábnyomát mérő, Greenpeace által összeállított listát, a Click Clean Report-ot újra a néhány éve környezettudatosságának is hangot adó Apple vezeti.apple-store-logo-537x474.jpgforrás: Inhabitat

A mindenben maximális, AAAA besorolást elnyerő Apple kitűnőre vizsgázott

  • energia átláthatóságból,
  • megújuló energiahasználatból,
  • energiaforrás-telepítésből
  • és energiafeldolgozás-energiahatékonyságból.

Továbbá azzal, hogy energiaszükségleteit kizárólag megújuló forrásokból nyeri, egyedül teljesítette a 100 százalékos „tiszta energia index” követelményeit is.

Korábban a fenntarthatóság hiányával és a környezetkárosító anyagok használatával vádolt Apple olyannyira ráállt a „zöld ösvényre”, hogy már az idén elkezdte megépíteni két, napenergiával működő adatközpontját Írországban és Dániában. A tervek szerint ezek a központok 2017-re készülnek el. A cég ezek mellett sem pihen, hiszen már Kínában is elindított hasonló napenergia projekteket. 

„Az Apple agresszívan és elkötelezetten hajszolja a célt, hogy iCloud szolgáltatását 100 százalékban megújuló energiaforrásokból lássa el, törekvésével pedig már most vezető szerepet tölt be a zöld IT szektorban." - írja a Greenpeace a Click Clean Report listavezetőjéről. A mezőny 2. helyezettje az AAAB minősítésű Facebook lett, a 3. helyet pedig a Google foglalta el BBBA minősítéssel.

ertekeles.jpgforrás: Greenpeace.org

A zöld internet értékelések hozadékaként a vezető elektronikai cégek kezdik belátni a fenntarthatóság kérdésének fontosságát, ám egyelőre még képtelenek kezelni a növekvő energialábnyomukat. A tényt a Greenpeace 2012-es felmérése támasztja alá. Eszerint a Föld lakossága fejenként 7 kilogramm elektromos hulladékot termel évente, és ez a mennyiség egyre csak nő.

greenpeace_hu.jpgforrás: Greenpeace Magyarország

2014-ben például a legnépszerűbb fogyasztói elektronikai termékek eladott darabszáma elérte a 2,5 milliárdot, ami valóban megkérdőjelezi a folyamatos fogyasztásra ösztönző üzleti modell fenntarthatóságát. A Greenpeace jelentése szerint a növekvő környezeti katasztrófa elkerülésének egyetlen módja a probléma iparági kezelése, elsőként a beszállítói láncok átláthatóvá tétele, valamint az összes veszélyes vegyi anyag, legfőként a polivinil-klorid (PVC) és a brómozott égésgátlók (BFR-ek)) lecserélése. Ezek az anyagok ugyanis rendkívül mérgezőek, nagyon lassan bomlanak le, ráadásul a környezetbe jutva felhalmozódhatnak az emberekben és az állatokban. Simon Gergely, a Greenpeace Magyarország regionális vegyianyag-szakértője összegezte a téma kapcsán, hogy éppen az innovációkban élenjáró elektronikai ipar van abban a helyzetben, hogy a fenntarthatóság jegyében újragondolja és népszerűsítse telefonjait, laptopjait.

A bejegyzés trackback címe:

https://greenion.blog.hu/api/trackback/id/tr157688344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása