A NASA olyan projekteket kezdett finanszírozni, amelyek képesek csökkenteni a repülőgépek által kibocsátott, üvegházhatást okozó gázok mértékét.
A NASA elvitt minket a Holdra és a Marsra, most pedig a Földet akarja megmenteni. Most olyan projektek támogatásába fogtak, amelyek csökkentik a repülőgépek üvegházhatású gázkibocsátását. 5 új technológia elindulását pártolják, amelyek lehetővé tehetik a „zöld repülést”, melynek hatására a szén-dioxid kibocsátás akár 75%-kal alacsonyabb lehetne.
Egy hónappal a NASA bejelentése előtt az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala közleményt adott ki, miszerint a légitársaságok szén-dioxid kibocsátása veszélyt jelent az emberi egészségre, valamint az éghajlatváltozást is gyorsítja. Ez a közlemény egyelőre nem hozott újabb szabályozást a légitársaságok irányába, csupán egy válasz volt a környezetvédelmi szervezetek felhívásaira, akik évek óta harcolnak a károsanyag-kibocsátás ellen.
A tavalyi év során a légitársaságok világszerte 860 millió tonna szén-dioxiddal szennyezték a légkört, ami egy kicsit több, mint 2%-a az emberiség összes szén-dioxid kibocsátásának. A NASA ezekre igyekszik megoldásokat találni, például a fő szárny összecsukhatóvá tételével, amely javíthatná a farok és a gép hatékonyságát. Új típusú üzemanyag-cellát akarnak létrehozni, amely sokkal energiahatékonyabb, mint a korábbiak. Emellett egy nagyteljesítményű villanymotort kívánnak 3D nyomtatással készíteni. Újítás lenne még egy újfajta lítium-levegő akkumulátor és egy vékony, könnyű antenna, amely kevésbé terhelné a gépet, mint a jelenlegi rendszerek. A NASA olyan projektekhez csatlakozna, amelyek tavaly indultak el ezen újítások létrehozására.
Doug Rohn, a NASA Transformative Aeronautics Concepts Program vezetője szerint minden egyes projekt célja a megvalósíthatóság lesz. „Általában a meglévő anyagokból számítógép-vezérelt modelleket hozunk létre a koncepció szerint, ezeket tesztek követik a laborban, ahol működési környezetben vizsgálhatjuk a prototípusokat.”
Rohn szerint, ha elkészülnek az újítások, arról mindenképpen írni fognak a szaklapok. Amíg azonban ezek a technológiák elérhetővé válnak, mindenképpen bátorítani kell a légitársaságokat is a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére.