A szélmalmok országa köztudottan bővelkedik szélenergiában, így nem kellett sokáig várni a vasúthálózat átállására sem. A holland vonatok fele már most is szélenergiával működik, és az ország 2018-ra a 100%-ot szeretné elérni.forrás: railway-technology.com
A helyi VIVENS vasúttársaságnak az Eneco holland áramellátóval kötött megállapodása értelmében 2018-ra 1,4 terawattórányi szélárammal látja majd el az ország vasúthálózatát. A hálózat működéséhez szükséges erőforrást pedig Hollandián kívül Belgiumban és a skandináv országokban telepített szélerőművek állítják majd elő. Michel Kerkhof, az Eneco értékesítési vezetője a szélenergiával működő vasúthálózatok kiépítésével egy távolságtól független, szén-dioxid semleges utazás élményét ígéri az utazóknak.forrás: railway-technology.com
A közlekedési szektor kétségkívül az egyik leginkább érdekelt terület a CO2 csökkentésben, hiszen Hollandia kibocsátásának is a 20%-át eddig a közlekedés adta. A napi 1,2 millió utast szállító holland vasúthálózat az idei, tisztább energiára történő átállása előtt 550 ezer tonna szén-dioxidot bocsátott ki. A 2018-as célkitűzésükkel ez a mérték a 0-ra csökkenthető.forrás: globarka.hu
Nem mellesleg, a fenntartható vasúti közlekedésre való átállásban szerepe volt annak a 886 holland állampolgárnak is, akik keresetet nyújtottak be a kormány ellen. Az állampolgárok a kabinetet arra kérték, hogy 2020-ig legalább 25%-kal csökkentse az ország CO2 kibocsátásának szintjét. Hollandia, ezzel a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére irányuló vasúthálózatos projektjével példát szeretne mutatni más európai országoknak és azok iparágainak.